همه چیز درباره دستگاه علف زن

چنانچه شما نیز از استفاده از داس، اره ،قیچی،چاقو و لوازم سنتی و قدیمی جهت هرس و اصلاح گیاهان خسته شده اید، برای سهولت در انجام امورات باغبانی و کشاورزی بهتر است از یک علف زن یا داس موتوری یا برقی استفاده نمایید.
این دستگاه از جمله تکنولوژی های پیشرفته در ساخت ابزار باغبانی به شمار می آید و موجب راحتی کاربر و سهولت انجام کارها می شود. نکته قابل توجه در این قسمت این است که جهت یک علف زن با کیفیت نیاز به اطلاعاتی درباره این دستگاه و نحوه عملکرد آن دارید. در این مقاله، راهنمایی های لازم را خدمت شما بازگو خواهیم کرد.

راهنمایی در خصوص بهترین علف زن

براش کاتر دستگاهی است که مجهز به یک موتور بنزینی یا برقی بوده و جهت هرس و اصلاح علف های هرز و همچنین کوتاهی چمن باغ ها مورد استفاده قرار می گیرد. در حالت کلی داس های موتوری به دو دسته اصلی تقسیم بندی می شود:

  • علف تراش حرفه ای: دستگاهی می باشد که کارکرد چند منظوره داشته و به گونه ایی طراحی شده که امکان نصب انواع تیغه و الحاقیات را دارا می باشد.
  • حاشیه زن : دستگاهی است که عملکرد آن به صورت تک کاره تعریف شده و با عنوان داس برقی یا بنزینی شناخته شده هستند.

حال جهت آشنایی بیشتر با این ابزار کاربردی، قسمت های مختلف آن را خدمت شما معرفی می نماییم. این دستگاه تشکیل شده از بخش های زیر می باشد:

  • موتور

مهم ترین و اصلی ترین قسمت دستگاه بوده که در دو نوع برقی و بنزینی، دو زمانه و چهار زمانه ساخته شده است. میزان قدرت مانور و برش دستگاه به قدرت و توان موتور بستگی دارد.

  • لوله واسط

علف زن ها به دو شکل دوشی یا پشتی طراحی شده اند بنابراین طول و نوع لوله واسط دستگاه نیز وابسته به نوع کاربری متغیر می باشد.

  • دسته

این بخش در انواع گوناگون مانند تک دسته، دایره ای یا حلقه ای، دسته دوچرخه ای و … طراحی شده است.

  • تیغه یا توپی نخ

تیغه دستگاه نیز دارای مدل های مختلف همراه با لوازم جانبی متنوعی می باشند در این بخش دو نوع از این لوازم جانبی را معرفی می نماییم:

تیغه: حاوی دو تا هشت پره جهت هرس و برش انواع علف می باشد. تیغه های دندانه دار نیز شامل ۳۶ تا ۱۰۰ دندانه بوده و در دو شکل ساده و الماسه دار در بازار عرضه شده است.

توپی نخ: دارای مدل های متفاوت نظیر نخ گرد (یا ساده)، مربعی، تیتانیوم یا مغزدار و … بوده که به منظور مصارف مختلف تولید شده است.

  • سایر: همانگونه که بیان شد برخی از این دستگاه ها چندمنظوره هستند، بنابراین لوازم دیگری مانند کولتیواتور  زیتون چین، شمشادزن، برش چمن زن، اره شاخه بر و … نیز همراه با این دستگاه ارائه می شود.

چنانچه محصولی با کیفیت و متناسب با نیاز خود لازم دارید، بهتر است قبل از ، به موارد زیر توجه نمایید:

  • قدرت موتور 

بهتر از قبل از هر اقدامی، موتور دستگاه بررسی شود. هر چه قدرت دستگاه افزایش یابد، کارایی آن نیز بیشتر می شود. نکته ای که لازم است در اینجا بدانید این است که موتورهای دو زمانه در مقایسه با موتورهای چهار زمانه دور اولیه و قدرت بیشتری دارند اما صدای بیشتری نیز تولید می کنند.

  • مدت زمان استفاده

در ارتباط با مدت زمان استفاده از این دستگاه لازم است بدانید که برخی از علف تراش ها به دلیل بهره مندی از سیستم خنک کننده قوی و آلیاژ ساخت، قادر به کارکرد بیشتر در طول روز هستند و می توان مدت زمان بیشتری از آنها بهره برد. این موضوع موجب کاهش استراحت دستگاه می شود.
علت اینکه بعضی از این علف زن ها چندکاره نامیده می شوند، دارا بودن قابلیت هایی نظیر شمشاد زنی، شاخه زنی، تیغه سه پره و … می باشد. این نوع دستگاه متشکل از دو قسمت بوده و بقیه لوازم را می توان بر روی آن نصب کرد.

  • مساحت باغ 

هر چه، باغ مساحت بیشتری داشته باشد، نیاز شما به دستگاهی با قدرت و کیفیت بالاتر افزایش خواهد یافت.

  • صدای دستگاه

در ظمان این نوع از ابزارهای باغبانی به این نکته که آیا صدای دستگاه یک عامل محدود کننده به شمار می آید یا خیر، می بایست توجه کرد. برای مثال چنانچه برای کوتاهی علف های باغ یا فضایی با مساحت بالا به این ابزار نیازمند هستید، دستگاه های چهار زمانه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. زیرا تایم کاری بیشتری دارد و صدای کم تری نیز تولید می کند. 

  • خدمات پس از

از دیگر فاکتور های مهم در بهترین علف زن بهره مندی از خدمات پس از و تامین قطعات و لوازم آن در بازار می باشد. به همین دلیل بهتر است دستگاهی را اری کنید که دارای خدمات پس از بوده و در صورت نیاز، مشکل شما را در تعمیر و تامین قطعات یدکی با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه تامین کند. بنابراین این نکات اهمیت قابل توجهی در این دستگاه دارند. درست است که محصولات گران قیمت محدودیت هایی را ایجاد می نماید، اما توجه کنید که می بایست از دستگاه هایی با خدمات و دسترسی قطعات ضعیف خودداری نمایید.

 

بهترین علف زن


ابزار برقی دستگاه ,تیغه ,قدرت ,لوازم ,بوده ,زمانه ,چهار زمانه ,صدای دستگاه ,تامین قطعات ,بهره مندی ,لوازم جانبی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سبز لند تلکـه | ترفند | آموزش دانلود فیلم وسریال کره فروشگاه بلبرینگ و تسمه الان بخر تحویل بگیر فروش فلزیاب